Sådan gør du din hjemmeside tilgængelig

Sådan gør du din hjemmeside tilgængelig

Hvad enten du er en webshop, et konsulentfirma eller en blog er trafikken på din hjemmeside alfa og omega for din virksomhed. Der er en masse teknik bag søgemaskineoptimering, som det også hedder, men her får du en lang række mere simple måder, hvorpå du kan style din hjemmeside, og derved øge den tid dine kunder bruger på din hjemmeside. Google vurderer nemlig også din hjemmesides placering på baggrund af, hvor lang tid folk bruger på denne.

  1. Undgå store bannere og topsliders på din side. Dette kaldes også above the fold. Det fjerner fokus fra dit indhold, som jo er det væsentlige, og det gør folk utålmodige grundet længere scroll-tid.
  2. Den optimale skriftstørrelse er 16px. Denne størrelse gør indhold overskueligt og let for læseren at tilgå. Er du ikke glad for store skrifter, så gå kun ned til 15px.
  3. Tekstlængde, der tillader at gå i dybden. Hvis den del af dit indhold, som rummer al den vigtige information, nemlig teksten, er for kort vil du have mindre chancer for at overbevise kunden om dit produkt eller din service. Hav derimod gerne 2000 ord. Det giver dig muligheden for at gå i dybden med hvad du kan, og samtidig øger det tiden brugeren benytter på siden.  
  4. Benyt dig af headings. Overskrifter er en perfekt måde at gøre din tekst overskuelig og læsevenlig. Jo længere tekst, jo flere overskrifter. Det giver både brugeren og søgemaskinen en mulighed for at overskue hvad du har på siden.

Find flere råd til optimering på https://www.dadkhah.dk/seo/